דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע קשה כל כך לשמור על המשקל בחורף? 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2764 פעמים ]

אנחנו כבר מכירים את השגרה הזו: מזג האוויר הקר שולח אותנו אל עבר מאכלים עתירי קלוריות. חלקנו אפילו מודים בתבוסה ולא נאבקים בכלל. ["נוריד את הקילוגרמים העודפים בקיץ"]. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם כיצד להילחם בהשמנת היתר שמביא אתה מזג האוויר הקר ולא לחיות עם השמנה בחורף כגזירת גורל שאין דרך להילחם בה.

ד"ר אסנת רזיאל

החיים מטבעם מלאים באירועים שוברי שגרה. כאלו הם, אירועים, שמחות וגם עונות השנה, נדמה לנו לעיתים שכולם חוברים נגדנו ומפרים לנו את השגרה והאיזון בשמירה על משקל תקין. החורף, ומזג האוויר הקר שהוא מביא עמו מביאים לעליה במשקל בקלות, ואנו צוברים קילוגרמים שקשה אחר כך להוריד. מה עושים?

הצורך לאכול כשקר לנו הוא שריד קדום של הגוף האנושי ומדובר בעצם במנגנון הגנה רב עוצמה אשר בתקופות קדם, שירת אותנו בצורה יעילה: המנגנון הזה פעל במטרה לאגור שומן לטובת בידוד טוב יותר ותוספת אנרגיה, לצורך התמודדות עם תנאי מזג אוויר חורפיים. כיום יש מגוון דרכים אחרות ויעילות הרבה יותר לחימום מיטבי של גופנו.

במה נלחמים וכיצד?

  • מתוקים

הנטייה הטבעית לרכוש מוצרים עתירי סוכר בחורף גדולה. החורף גם מביא איתו שלל מוצרים שבקיץ הנטייה שלנו לצורך אותם קטנה יותר. מוצרים כגון חלבה או קרמבו ואף שוקולדים ב"מהדורות וטעמים חורף" מיוחדים. השתדלו שלא לצרוך אותם כלל. במיוחד לא את החטיפים העונתיים עתירי הקלוריות, פירות הם תמיד חלופה בריאה הרבה יותר והעידן המודרני מציע היום גם פירות קיץ עסייסים ביבוא במהלך החורף. החקלאות המודרנית ביטלה את הצורך בעונות. נצלו זאת לטובתכם.

  • קר לכם?

הדליקו את החימום בבית. התלבשו היטב כשאתם יוצאים החוצה. השתמשו בשפע של משקאות חמים נטולי קלוריות כגון תה בלי סוכר. סדין חשמלי או כל פטנט אחר שיכול להשאיר ולשמור את חום הגוף שלכם בטמפרטורה מאוזנת. כאשר לא קר לכם, אתם מדכאים את מנגנון הרעב הקדמון.

כאשר קר לכם, אתם גם נוטים לשתות פחות. מנגון הצמא שלנו יעיל פחות בחורף מאשר בקיץ. אבל אתם יכולים פשוט לזכור לשתות והרבה. נוזלים ללא קלוריות עדיפים כמעט תמיד מאשר ארוחת נישנושים מיותרת לחלוטין עם ערכים קלוריים גבוהים.

  • ומה אתם אוכלים?

התשדלו לבחור מאכלים שיחממו אתכם: מרקים, תבשילי דגנים, ירקות שורש, בשרים ומזונות שיש להם ערך תזונתי גבוה ורב. דייסה יכולה להוות פתרון מצויין לארוחה מאוזנת ומחממת.

  • זוזו!

חורף הוא בדיוק הזמן לפעילות גופנית מחממת. מזג האוויר בישראל אידאלי לאימונים בחוץ במרבית ימות החורף. אימון מעלה את חום הגוף ומדכא את תחושת הרעב בשל הקור.

התלבשו יפה

החורף מציע שלל בגדים יפים לא רק אימוניות ומיזעים לרביצה מול הספה... שמרו על ההופעה החיצונית היצוגית שלכם גם בחורף. אל תתפתו לבגדים במידות גדולות שמסתירים את העליה במשקל. הישארו נאמנים לג'ינס הקייצי הצמוד שלכם, לפעמים הוא יכול פשוט להיות המדד הטוב ביותר עבורכם למניעת השמנת היתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב